Skip til hoved indholdet

Sådan arbejder vi

Vores overordnede mål for undervisningen er at understøtte vores kursister i at tilegne sig dansksproglige kompetencer, der gør dem i stand til at fungere effektivt på arbejdsmarkedet, i uddannelsessystemet og som medborgere.

Vores pædagogiske principper 

Vores pædagogiske tilgang tager udgangspunkt i et funktionelt sprogsyn. Dette betyder, at vi ser sprog som en ressource, der kan bruges til at agere og interagere i verden, eksempelvis ved at udføre forskellige former for sproghandlinger, for eksempel at bede om noget, forklare noget eller klage over noget. 

Fokus for vores pædagogiske praksis er funktionalitet forstået som ”den vellykkede kommunikation”. Det betyder i praksis, at vi lægger stor vægt på opbygning af ordforråd – herunder situationstilpasset ordvalg samt korrekt udtale og morfologisk og syntaktisk kontrol (”grammatik”). Når vi underviser i udtale og ”grammatik”, er det altid ud fra det perspektiv, at kompetencer i udtale og grammatik ikke er målet i sig selv, men snarere en forudsætning for vellykket kommunikation.  

Klasseundervisning med aktiviteter

I klasseundervisningen prioriterer vi aktiviteter, der lægger op til ægte og autentisk kommunikation, det vil side par- og gruppeaktiviteter. Vi ved af erfaring – og der er forskningsmæssigt belæg for – at disse aktivitetstyper effektivt understøtter opbygning, udvikling og konsolidering af sprog, der kan bruges i praksis. 

Kontakt

Sprogcenter Aalborg

Kastetvej 26 9000 Aalborg

Ring til os

99 31 58 10

Skriv til os

Måske du også er interesseret i

Sprogcenter Aalborg

Kastetvej 26
9000 Aalborg
Telefon: 99 31 58 10

CVR-nummer: 29189420
EAN-nummer: 5798003743493
Tilgængelighedserklæring
Mød os på Facebook